hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > کرمانشاه| مرز خسروی آماده میزبانی از زائران حسینی

کرمانشاه| مرز خسروی آماده میزبانی از زائران حسینی

کمتر از یک ماه از بازگشایی مرز خسروی بعد از 7 سال می‌گذرد، مرزی که درمیان تمام مرزهای غربی و جنوبی کشور کوتاه‌ترین فاصله را تا کربلا دارد. با توجه به بازگشایی این مرز در سال جاری 16 کمیته در استان برای خدمات‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر به زوار اربعین پای‌کار آمدند تا این مرز بتواند در اولین میزبانی خود از زوار اربعین سربلند بیرون بیاید.

 به گزارش رویداد امروز، خدمات‌رسانی رسمی اربعین از 13 مهرماه آغاز می‌شود، اما همه‌چیز در خسروی خیلی زودتر فراهم‌شده و همه دستگاه‌ها عملا برنامه‌های خود برای خدمات‌رسانی در اربعین را تکمیل کرده‌اند. جعفر همتی رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز خسروی در همین راستا با تأکید بر آمادگی کامل مرز خسروی جهت میزبانی زوار، گفت: باگذشت 25 روز از بازگشایی مرز، تاکنون حدود 10 هزار نفر از این مرز تردد کرده‌اند. او افزود: امنیت کامل در مرز برقرار است و در حال حاضر روزانه به‌طور میانگین حدود 400 زائر از این مرز تردد کرده و راهی عتبات عالیات می‌شوند. همتی با اشاره به نزدیکی مرز خسروی به کربلای معلا، گفت: این مرز به نسبت سایر مرزهای کشور فاصله کوتاه‌تری با کربلا دارد و همین امر موجب شده تا زوار رغبت بیشتری برای سفر به کربلا از طریق این مرز داشته باشند. همتی با اشاره به تشکیل 16 کمیته در ستاد اربعین استان، گفت: این کمیته‌ها از مدت‌ها قبل کار آماده‌سازی مرز را در دستور کار قرار داده‌اند و در حال حاضر همه‌چیز در مرز مهیای میزبانی از زوار اربعین است.

او با اشاره به شروع خدمات‌رسانی رسمی اربعین از 13 مهرماه، گفت: مرز خسروی از هم‌اکنون آماده است و همه دستگاه‌ها با جدیت پای‌کار هستند و درمجموع همه‌چیز برای یک میزبانی شایسته در مرز خسروی فراهم است.

توزیع روزانه 80 هزار پرس غذا از 13 مهر

رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز خسروی با اشاره به آماده‌سازی شش پارکینگ در قصر شیرین و مرز خسروی، گفت: این تعداد پارکینگ ظرفیت گنجایش 40 تا 45 هزار خودرو رادارند.

او افزود: همچنین محل اسکان برای حدود 20 هزار نفر در شهرستان قصر شیرین و مرز خسروی فراهم‌شده است. همتی با اشاره به توزیع غذا در موکب‌ها و در مرز از 13 مهرماه، گفت: تا به امروز ظرفیتی که برای تغذیه در مرز فراهم‌شده توزیع روزانه 80 هزار پرس غذا است. این مسئول با بیان اینکه تمام زائرینی که در سامانه سماح، مرز خسروی را برای تردد انتخاب کرده‌اند می‌توانند از این مرز تردد کنند، گفت: در حال حاضر ساعت تردد از این مرز از هشت صبح تا 14 ظهر است و قرار است در جلسه‌ای در خصوص ساعت قطعی فعالیت مرز تصمیم‌گیری شود.

پایانه مسافربری شهید کاویانی پایلوت انتقال زوار به مرز خسروی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: پایانه مسافربری شهید کاویانی پایلوت انتقال زوار به مرز خسروی است. فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: این اداره به‌عنوان مسئول کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین استان هماهنگی‌های بین بخشی استانی را انجام داده و همگام با کشور و ستاد اربعین استانی هم پوشش‌دهنده ترانزیت زوار اربعین به مرز مهران و هم پذیرنده زوار اربعین از دیگر استان‌های کشور است. او گفت: پایانه شهید کاویانی به‌عنوان پایلوت برای انتقال زوار اربعین به مرز خسروی انتخاب‌شده است. این مسئول گفت: تأمین ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برنامه‌ریزی‌شده که از این تعداد ۵۰۰ دستگاه برای تردد در داخل پایانه و مسیر تا مرز خسروی به‌کارگیری می‌شود و همچنین در صورت نیاز از ظرفیت هوایی، ریلی و جاده‌ای نظیر مینی‌بوس و سواری نیز بهره خواهیم گرفت. او گفت: نیازمندی‌های مسافران در پایانه شهید کاویانی در زمینه زیرساخت، مدیریت و نظارت بر عرضه خدمات ازنظر کیفیت و سلامت خدمات با هماهنگی شهرداری تأمین‌شده و تیم‌های خاصی به‌عنوان ناظر بر نرخ‌های حمل مسافر نظارت دارند.

استقرار ۴ دستگاه خودرو آتش‌نشانی در مرز خسروی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه هم از استقرار ۴ دستگاه خودرو آتش‌نشانی در مرز خسروی طی ایام اربعین خبر داد. غلامرضا رضایی در خصوص اقدامات و تمهیدات آتش‌نشانی برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی طی مراسم اربعین امسال اظهار داشت: از این نظر استان‌های کرمانشاه، تهران و ارومیه به‌عنوان استان‌های معین مرز خسروی تعیین‌شده‌اند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه افزود: علاوه بر پوشش مرز خسروی، مسیر تردد زوار از کنگاور تا خسروی را نیز پوشش می‌دهیم. این مسئول تصریح کرد: طبق تمهیدات اندیشیده شده موکب‌ها و محل‌های اسکان زائران را پوشش داده و آموزش‌ها و توصیه‌های لازم به آن‌ها ارائه می‌شود. رضایی ادامه داد: همچنین بر ایمنی مراکز و اماکن بین‌راهی نیز نظارت خواهیم کرد و آن‌ها باید تجهیزات ایمنی موردنیاز چون کپسول آتش‌نشانی و... را برای حوادث احتمالی تأمین کنند. او از استقرار حداقل ۴ دستگاه خودرو آتش‌نشانی در مرز خسروی خبر داد و گفت: علاوه بر استقرار یک دستگاه خودرو در ورودی کنگاور و پوشش موکب‌ها، خودروها و نیروهای ما در مناطق و موکب‌های پرتردد مسیر زائران به‌صورت ثابت مستقر هستند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه از آمادگی کامل نیروهای ستادی و عملیاتی آتش‌نشانی به این منظور خبر داد و تصریح کرد: مرخصی‌های نیروها نیز طی این ایام لغو شده است. 

این مسئول خاطرنشان کرد: طی ایام اربعین در بحث تأمین ایمنی و خدمات آتش‌نشانی تمام‌مسیر تردد زائران را پوشش خواهیم داد و تمام تلاشمان را نیز در این زمینه به کارخواهیم بست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد